Коли часто подорожуєш, то поїздка в аеропорт, проходження митниці і паспортного контролю стають рутиною. Скажімо так, розслабляєшся. Можна щось упустити з виду, забути, втратити, спізнитися. Звичайно, такі форс-мажори трапляються не тільки у бувалих мандрівників. Це може статися з ким завгодно. Але, сьогодні ми хочемо дати 8 корисних порад на тему «що робити, якщо…».

Всі форс-мажорні обставини можуть з першого погляду здатися катастрофою і повним руйнуванням планів поїздки. Але, з будь-якої ситуації є вихід. Потрібно знати деякі правила, за якими працюють авіакомпанії і тур.фірми. Тоді без праці можна вирішити будь-які проблеми. Ділимося секретами вдалих звершень труднощів перед поїздкою.

Що робити, якщо приїхали в аеропорт, а документи забув вдома?

Вам належить внутрішній переліт, тоді все досить просто. Точніше, у вас більше можливостей, навіть коли паспорт забутий вдома. Отже, які документи дозволяють сісти на літак з Росії?

  • ваш громадянський паспорт;
  • закордонний паспорт;
  • діти до 14 років літають за свідоцтвом про народження;
  • військовий квиток (якщо служите);
  • довідка, яку отримуєте, коли паспорт знаходиться на обміні;
  • паспорт моряка.

Припустимо, оформили квиток з даними паспорта. Але, забули його будинку. Отже, вам потрібно перевірити кишені, гаманець і свої папери. Шукаємо ще щось зі списку. Тепер звернемося до представника авіакомпанії. В аеропорту є каси великих компаній, вони майже завжди працюють. Або ж дзвонимо по телефону гарячої лінії. Просимо терміново переоформити квиток на інший документ.

Якщо ж перетинаєте кордон, тут все складніше. Вам необхідний закордонний паспорт. Ось тут вам навряд чи допоможе військовий квиток або внутрішній паспорт. Краще 10 раз перевірити, чи взяли паспорт з собою.

Що робити, якщо виявили помилку у Імені чи Прізвища на квитку?

Уважно прочитайте, все написане на вашому листі бронювання. Купуєте ви квиток через інтернет або в салоні продажів авіакомпанії. Це важливо. «Помилочка» прізвища буде коштувати вам поїздки, а гроші ніхто не поверне. Звичайно, завжди існує невелика ймовірність, маленьку помилку не помітять при звірці. Але, хочемо ми так ризикувати, коли на кону переліт?

Чим раніше знайдете помилку, тим простіше її виправити. Якщо минув час для анулювання маршрутної квитанції (квитка), то уточніть, які є варіанти. Для цього йдемо або дзвонимо в авіакомпанію.

Буває, що коригування даних неможлива. Тоді квиток доведеться здати, а при купівлі нового уважно все перевірити. Швидше за все, не отримаєте повну ціну квитка. Натомість, потрапите на свій рейс.

У інших перевізників існують чіткі тарифи на внесення змін. Чим ближче переліт, тим дорожче. Хтось вносить зміни безкоштовно. Варто запитати про це до покупки квитка.

До речі, якщо вам вдалося пройти в одну сторону, немає ніякої гарантії, що повернетеся назад без проблем. Співробітник стійки реєстрації може піти на зустріч, а може й не піти. Багато авіакомпаній не пропустять пасажира з помилками, описками на квитку.

Що робити, якщо не встигаєш на рейс?

Варіантів може бути 1000 і більше. Пробки, аварія на дорозі, затримка аероекспрес (так-так, це теж буває), запізнення таксі. Можна навіть аеропорт переплутати. Але, перш ніж починати хвилюватися, давайте розберемося в правилах перетинання державного кордону.

Якщо не пройшли реєстрацію на рейс за 40 хвилин до вильоту, то це ситуація no-show («неявка»). Це може статися навіть, якщо ви вже в аеропорту, в черзі. Тут не працюють так, щоб зареєструвати всіх-всіх. Це чітке правило, що запізнилися не чекають.

Іноді в аеропорту є стійка для пасажирів запізнилися. Тут за окрему плату можна пройти навіть після закінчення основної реєстрації. Особливо, якщо запізнюєтесь всього на 5-10 хвилин.

Можливо, ваш рейс реєструють спільно з ще 1-2 іншими. Попросіть інших пасажирів пропустити вас. Можливо, вони не так поспішають, а для вас навіть пара хвилин має величезне значення.

Ви можете спробувати подзвонити в авіакомпанію для перереєстрації на інший рейс. Інакше, ваші квитки туди-назад «згорять» за неявку на рейс.

Що робити, якщо вам відмовили в реєстрації на рейс?

Буває, що відмовляють у реєстрації. Наприклад, якщо купили квиток лише в один кінець. Дуже часто зворотний квиток потрібно, як гарантія вашого повернення на батьківщину. Вас можуть розгорнути, вважаючи потенційним мігрантом. Навіть якщо саме це ваша мета — купити зворотний квиток. Ви завжди зможете від нього відмовитись вже в країні призначення, зате без проблем пройдете реєстрацію. До речі, ми вам нічого не говорили і не радили, якщо що.

Інші фактори відмови від реєстрації:

  • немає візи;
  • прострочена віза;
  • проблеми з документами (співробітник митниці сумнівається, що це ваш документ, наприклад);
  • термін дії паспорта закінчився;
  • у вас прострочені кредити, несплачені штрафи.

Прочитайте правила перетину кордону. Особливо пункт про те, що може вам перешкодити її перетнути.

Що робити з овербукингом

Продали більше місць, ніж в літаку? Це стандартна ситуація. Адже завжди є ймовірність, що хтось не встигає або взагалі не прийде на реєстрацію. А прийшли всі. Звичайно, тут хто швидше зареєструвався — той сів. Що робити іншим?

Вас можуть пересадити в бізнес-клас, як варіант. Але він теж не гумовий. Звичайно, помилки самого перевізника, можуть запропонувати інший рейс або іншу дату польоту. Рідко даються бонуси або грошові компенсації. Натомість, можуть повністю повернути вартість квитка.

Найкраще реєструватися через сайт авіакомпанії, тоді точно потрапите без проблем. Навіть при ситуації овербукінга. Будьте уважні, компанії розпродають більше квитків у період канікул, свят, відпусток. Просто приїжджайте раніше, займайте чергу.

Що робити, якщо рейс скасували?

Звичайно, таке трапляється. До скасування рейсу потрібно бути завжди готовим, але не слід панікувати. Пасажирів сповіщають, особливо якщо сталося щось дуже серйозне. Подумайте самі, полетіти за будь-яку ціну — не кращий варіант. На вулиці сніговий буран, жахлива гроза або щось трапилось з літаком, системою навігації. Це форс-мажорні обставини. Про те, яка компенсація чекає пасажира, обов’язково написано в правилах компанії. Такий пункт є завжди, в будь-якому контракті.

Вам можуть запропонувати поміняти рейс, перенести на інший день, полетіти з пересадкою. Ось для чого ми залишаємо свою контактну інформацію при купівлі квитка. Так що, номер телефону або електронна пошта — не примха продавця, а шанс вам реально допомогти в разі чого.

Якщо вам не підходять запропоновані варіанти, то, як правило, є можливість повернути гроші.

А як бути, якщо ви вже в аеропорту, а рейс відклали на 6-8 годин або невизначений час? Якщо митниця пройдена, варіантів не багато. Обов’язково просіть талони на харчування — це один з небагатьох приємних бонусів ситуації. Але, тільки якщо ваш виліт затримали довше, ніж на 4 години. Погуляйте по аеропорту, багато хто з них пропонують дуже цікаві розваги для туриста, так що скоротати час буде не складно.

Звичайно, найближчі рейси вже розпродані, так що варіантів обміну квитків немає. Спробуйте, раптом пощастить! Взагалі, тут доведеться чекати ваш виліт, хоч це може затягнутись на довго.

До речі, якщо ваш рейс затримали більше, ніж на 8 годин — перевізник зобов’язаний надати всім пасажирам номери у готелі.

Що робити, якщо виліт затримано, а потім втрачена стикування при пересадці?

Тут два варіанти. Перший простий: ваш перевізник виконує обидва рейсу, у вас всього один квиток з одним номером. Вас безкоштовно посадять на інший рейс до пункту призначення. Це помилка перевізника, йому її безкоштовно виправляти.

У вас два квитка, два перевізника. Ви запізнилися на стиковку, навіть якщо вашої вини в цьому немає. Що ж, доведеться купувати квиток. Але, перш здзвонитеся з обома авіакомпаніями, поясніть ситуацію. Можливо, вам вдасться про щось домовитися або частково компенсувати ціну нового квитка. Але, не факт, що так буде.

Що робити, якщо пропускаєте рейс із-за хвороби?

Деякі компанії приймають довідки з лікарні або лікаря. Це вимушений повернення грошей за медичними показаннями. Це працює навіть, якщо квиток сам по собі безповоротний. Але, все залежить від політики компанії. Про це теж можна прочитати в правилах на сайті перевізника.

Не турбуйтеся, якщо таке сталося. Дуже часто гроші за квиток можна буде дійсно повернути. Або ж перенести дати без втрат. Але, вам потрібно офіційна довідка від лікаря або виписка з медичного закладу.


Підпишись на оновлення блогу і отримуй свіжі статті на пошту
Завантаження…
Натискаючи кнопку «Підписатися»,ви даєте
згоду на обробку своїх персональних даних

Сподобалася стаття? Поділися з друзями:

Вам також може бути цікаво


Готовий маршрут по регіонах Італії Емілія-Романья і Ломбардія: від Ріміні до Мілана

Нова функція поділу платежу від AirBnb

Нові правила: як тепер провозити свій багаж і ручну поклажу в літаку з 5 листопада 2017 року